در نشست مشترک کمیسیون خدمات شهری شورای شهر و شورای معاونین شهرداری مشهد بررسی شد| پروژه‌های نیمه‌تمام تعیین تکلیف می‌شود + ویدئو روز داغ مشهد از دریچه بازار و اصناف + فیلم (۶ مرداد ۱۴۰۳) برخورد جدی بازرسان اصناف با گرانفروشی در نمایشگاه مبلمان مشهد (۶ مرداد ۱۴۰۳) تعطیلی چهارساعته مجتمع‌های تجاری و پاساژ‌های مشهد تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ عرصه میدان شهدای مشهد کانون اصلی فعالیت‌های فرهنگی و زیارتی دهه پایانی ماه صفر پس از نیم قرن، ۱۹۰ هکتار از اراضی آرامستان بهشت‌رضا(ع) سنددار شد بازار‌های سیار مشهد در پی افزایش دما، فردا (یکشنبه، ۷ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شوند فردا (یکشنبه، ۷ مرداد ۱۴۰۳) ساعت سرویس‌دهی مترو مشهد در پی گرما تغییر می‌کند روزگار تلخ یک سازه تاریخی در مشهد| آسیاب «کنه‌بیست» خراب است و میراث‌فرهنگی خواب اعمال‌قانون ۱۴۷۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۶ مرداد  ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان جهاد، بزرگراه شهید چراغچی و خیابان امام‌خمینی(ره) در مشهد (۶ مرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۶ مرداد ۱۴۰۳) زمین «روز بازار» مجیدیه مشهد به‌زودی آسفالت می‌شود بولوار تازه تاسیس قمربنی‌هاشم(ع) مشهد آماده بهره‌برداری | تقاطع مصلی به بولوار حر متصل می‌شود پارک تخصصی «کودک و سلامت» در مشهد احداث می‌شود مشکلات مُلک آباد روی میز شورای شهرستان | از کمبود اتوبوس تا کیفیت آب تغییر در ساعت فعالیت پاکبانان و باغبانان مشهدی از شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) تولید ۸۸ هزار تن آسفالت در کارخانه شهید مجیدی مشهد | رکورد تولید آسفالت شکست مرگ دلخراش سرنشین سمند در کمربند سبز مشهد (۵ مرداد ۱۴۰۳) دیدار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با مدیر عامل سازمان مدیریت آرامستان‌های مشهد اعلام آمادگی شهرداری مشهد برای ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی
سرخط خبرها

دفاتر تسهیلگری، بازوی توانمند کاهش منازعات اجتماعی

  • کد خبر: ۱۸۸۷۶۳
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
دفاتر تسهیلگری، بازوی توانمند کاهش منازعات اجتماعی
مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد، از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک میان سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری و دبیرخانه شهر ترمیمی به نمایندگی از معاونت محیط زیست و خدمات شهری با هدف توسعه رویکرد و روش‌های ترمیمی در سطح محلات کم برخوردار شهر و با استفاده از ظرفیت دفاتر تسهیلگری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود عبداله‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به شناسایی ۶۹ محله هدف بازآفرینی در محلات حاشیه شهر مشهد، راه اندازی دفاتر تسهیلگری در این محلات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ دفاتری که با ارتباط مستمر میان ساکنان و نهاد‌های اجرایی، علاوه بر تدوین سند توسعه محلی به منظور بهبود کیفیت کالبدی، اجتماعی و اقتصادی محلات هدف، نقش بسیار مهمی در ارتباط سازنده میان ساکنان این محلات و نهاد‌های اجرایی دارند.

وی ادامه داد: استقرار این دفاتر در این محلات و ارتباط نزدیک با شهروندان باعث شده تا ظرفیت‌های بسیار مناسبی در این دفاتر ایجاد شود که یکی از این ظرفیت ها، استقرار شورا‌های حل اختلاف به منظور کاهش منازعات و اختلافات میان ساکنان، و ساکنان با دستگاه‌های اجرایی است.

عبداله زاده ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ دفتر تسهیلگری، تدوین و ابلاغ سند توسعه در ۲۶ محله را بر عهده دارند و در ۴ دفتر تسهیلگری با پوشش ۶ محله، شورا‌های حل اختلاف مستقر هستند که براساس این تفاهمنامه در تلاشیم تا طی ماه‌های آینده این شورا‌ها در غالب دفاتر تسهیلگری سطح شهر مستقر شوند.

وی افزود: تجربیات سال‌های گذشته حاکی از آن است که شورا‌های حال اختلاف مستقر در این دفاتر، نقش بسیار مهمی در کاهش تخلفات ساکنان در حوزه شهری و اختلافات میان ساکنان داشته است و استفاده مناسب از این ظرفیت می‌تواند در بهبود شرایط زندکی ساکنان این محلات موثر باشد.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری افزود: براساس تفاهمنامه مشترک میان این سازمان و دبیرخانه شهر ترمیمی، به نمایندگی از معاونت خدمات شهری، دفاتر تسهیلگری مستقر در محلات بازآفرینی حاشیه شهر مشهد به عنوان بازویی توانمند در کاهش تخلفات و جرائم شهری مشارکت خواهند داشت و شورا‌های حل اختلاف بنا بر ضرورت در آن‌ها ایجاد خواهد شد.

عبداله زاده در پایان خاطر نشان کرد: اجرای این تفاهم نامه مشترک علاوه بر اجرای روش‌های ترمیمی و مشارکت خود ساکنان در حل منارعاتشان، نقش بسیار مهمی در کاهش پرونده‌های قضایی ارجاع شده به دستگاه قضایی دارد.

منبع: روابط عمومی سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->